Különleges módját választotta a Monacói Nagydíjra való felkészülésnek a Toro Rosso csodaújonca, Max Verstappen, aki szombaton a hollandiai Valkenburgban tartott Red Bull ládaderbin száguldott egy tákolmánnyal, amely a faenzai csapat színeiben pompázott.
A világ minden táján nagy népszerűségnek örvendő eseményen egyedi építésű, furábbnál furább küllemű gördülő ördögszekerek versenyeznek, amelyekre mindössze néhány apró, mégsem elhanyagolható előírás vonatkozik. Hajtóművet tilos beépíteni, lendületet kizárólag az adott helyszín lejtőjén (Valkenburgban a 480 méteres pályát egy 12 százalékos lejtésű dombon alakították ki) vehet a jármű, amelynek mindenképpen rendelkeznie kell kormányozható kerekekkel és működő fékrendszerrel.
Hollandia új közönségkedvence szemlátomást óvatos volt, de végigcsinálta a pályát: gondja csak a befutó előtt kialakított ugratónál akadt, ahol leszakadt a ládaderbis Toro Rosso első szárnya. „kemény landolás volt, de nagyon élveztem” – mondta a célban a kis Verstappen. „A pályán egészen jól fel lehetett gyorsulni, ráadásul volt néhány remek ugrató is. Addig, amíg nem fékezünk, egészen jól el lehet kocsikázni…”
A mindössze 17 éves németalföldi - aki az F1-es történelem legfiatalabb versenyzője, ráadásul csapattársával, a 20 éves Carlos Sainz-cal minden idők legalacsonyabb átlagéletkorú párosát alkotják – az évad első öt fordulója után 6 egységgel az egyéni pontvadászat 11. helyén állomásozik. Hátránya 2 pont az előtte tanyázó Sainzhoz képest: a különbséget jelentő egységeket a spanyol épp a legutóbbi futamon, Barcelonában gyűjtötte.
A szemtelenül fiatal pilóta tavaly nyáron köttetett Forma-1-es szerződése szakmai berkekben komoly felhördülést keltett: a többség túlságosan fiatalnak és éretlennek titulálta az F3-as Európa-bajnokságról egyenesen az elitkategóriába csöppenő versenyzőt, aki miatt az idei évtől életbe lépett egy olyan rendelkezés is, amely szerint 18 év az alsó korhatára a Forma-1-es szereplésnek.
Azóta kiderült, hogy alaptalan volt a szkepticizmus, Verstappen meglepően jól elboldogul a Forma-1-ben és teljesítményével elégedett a sportágat szintén megjáró édesapja, az 1994 és 2003 között összesen 106 nagydíjon indult Jos is. A köztudottan szigorú apuka a Spanyol Nagydíj hétvégéjén az F+1 Blog érdeklődésére dicsérte csemetéjét.
„Szerintem Max szépen fejlődik és sokat tanul” – fogalmazott az idősebb Verstappen. „A Forma-1 roppant összetett világ, ahol sok-sok emberrel kell együtt dolgozni és egy bonyolult autóval kell boldogulni a pályán, de eddig szépen csinálja. Tetszik is neki nagyon és szerintem ez a legfontosabb.”
Nemrégiben már olyan pletykákat is lehetett hallani, hogy a fiatal kiválóságra a sportág nagyobb alakulatai is felfigyeltek. A merészebbek arról is pusmogtak, hogy konkrét ajánlatokat is kapott az ifjú ász: Helmut Marko, a Red Bull sportszakmai igazgatója már akkor, csírájában igyekezett elfojtani az ezzel kapcsolatos találgatásokat és érdeklődésünkre hárított az apuka is.
„Nem szeretnék semmit mondani ezzel kapcsolatban” – fogalmazott az idősebb Verstappen, akinek ugyanakkor letörölhetetlennek tűnő vigyor ült ki az ábrázatára…